Kırmızı, Ferrari'nin amiral gemisi rengi, bu renk nasıl seçildi?


Kırmızı, Ferrari'nin amiral gemisi rengi, bu renk nasıl seçildi?



Rosso Corsa ("Yarış kırmızısı") veya Ferrari kırmızısı, İtalyan yarış arabalarının rengidir. 1920'den beri, İtalyan yarış arabaları Alfa Romeo, Maserati ve daha sonra Ferrari ve Abarth, daha sonra FIA olacak kuruluşların önerisine göre Rosso Corsa renginde boyandı.



Otomobil yarışması o zaman moda oldu ve motorun 'ateşi' ile enfekte oldu, New York Herald gazetesinin milyoner ve sahibi James Gordon Bennett, Automobile Club de France'a (ACF) bir yıllık yarış yaratılmasını önerdi Her ülkenin Otomobil Kulüpleri otomobillerinin katılabileceği yer. Fikir kabul edildi, 1900 ile 1905 yılları arasında farklı devrelerde yarışmalar yapıldı. 1920'de, Uluslararası Otomobil Federasyonu'nun (FIA) embriyosu sayılan Automobile Club de France (ACF), ülkeler tarafından zorunlu renk standardını oluşturdu. Kont Eliot Zborowsk'a, katılımcıların arabaları için belirli bir renk seçtikleri fikri, halkın menşe ülkesi tarafından arabaları daha kolay tanıyabilmesi için kabul edildi. Fransa, Almanya ve İtalya sırasıyla mavi, beyaz ve kırmızıyı seçtiler; Fransız araçları mavi, Almanlar beyaz ya da gümüş ve İngiliz yeşili. Renkler, otomobilin üretildiği ülke veya sürücünün uyruğu tarafından değil donanımın menşei tarafından tayin edildi.





O zamandan beri, İtalyan yarış araçları (Ferrari, Alfa Romeo ve Maserati) tutku ve ateş tonuyla tanımlandı.
1950’de F1 Dünya Şampiyonası’nın kurulmasından sonra milletlerin tonluklar kuralı yirmi yıl daha kaldı. 1968 yılında, otomobillerin cesetlerine reklam geldi. Çoğu takımdan farklı olarak, İtalyan takımları daha önce seçilen renkleri korumaya karar verdi, ancak yalnızca tondaki değişiklikleri kabul ettiler. Örneğin, 1996'da, Scuderia Ferrari, arabaları "Marlboro Kırmızı" olarak adlandırılan turuncu bir renk tonu ile boyadı; ancak 2007'de, bazı durumlarda garnet bile olsa, başka bir koyu metalik renk tonu alındı.




Paletli arabalar ve Modena yarış araçlarının geri kalanı, ikonik 'rosso corsa' ya da kırmızı yarışa kadar devam etti ... bugüne kadar. İstisnai olarak Ferrari, 1964 F-1 Dünya Şampiyonasını John Surtees ile kazandı ve beyaz ve mavi renkte boyanmış otomobillerle rekabet etti, çünkü İtalyan fabrikası tarafından değil, Amerikan NART ekibi tarafından sunuldu. Değişiklik, Ferrari tarafından İtalyan rekabet otoritelerine karşı, yeni bir motorun kullanılması kararını protesto etmek için yapıldı.



Dört teker denemelerinde efsanevi bir çift olan kırmızı renk ve Ferrari efsanesi hala hayatta. 1952'de kırmızı, Ferrari'ye damgasını vurmak için geldi; Ferrari sadece 1964'te kırmızıya döndü ve yerini Ferrari'nin 158 adındaki gri-mavi ve beyazla değiştirdi. Daha sonra, 1975'de Formula 1 arabaları bugünkülere benzerdi, kırmızıyı beyaz, mavi ve sarı ayrıntılarla birleştiren Ferrari 312 T. 1978'de Ferrari, beyaz merkez şeridi ile çok güçlü bir kırmızı olan çok daha ciddi bir tasarıma sahipti. 90'lı yıllardan beri Ferrari arabaları çok az değişti. Kırmızı mükemmellikte takımın damgası haline geldi.




İlgili konularla bağlantılar

Formül 1 ve takımlar veya takımlar

Referanslar

Rosso Corsa

¡Qué historia más molona hay detrás de ese color y la escuadra de Maranello!

¿Por qué son rojos los coches de carreras de Ferrari?
Imagen de perfil, Javier Prieto, 03 Feb 2018


Comentarios