Kırmızı,
Ferrari'nin amiral gemisi rengi, bu renk nasıl seçildi?
Rosso Corsa ("Yarış kırmızısı") veya Ferrari kırmızısı,
İtalyan yarış arabalarının rengidir. 1920'den beri, İtalyan yarış arabaları
Alfa Romeo, Maserati ve daha sonra Ferrari ve Abarth, daha sonra FIA olacak
kuruluşların önerisine göre Rosso Corsa renginde boyandı.
Otomobil yarışması o zaman moda oldu ve motorun 'ateşi' ile
enfekte oldu, New York Herald gazetesinin milyoner ve sahibi James Gordon
Bennett, Automobile Club de France'a (ACF) bir yıllık yarış yaratılmasını
önerdi Her ülkenin Otomobil Kulüpleri otomobillerinin katılabileceği yer. Fikir
kabul edildi, 1900 ile 1905 yılları arasında farklı devrelerde yarışmalar
yapıldı. 1920'de, Uluslararası Otomobil Federasyonu'nun (FIA) embriyosu sayılan
Automobile Club de France (ACF), ülkeler tarafından zorunlu renk standardını
oluşturdu. Kont Eliot Zborowsk'a, katılımcıların arabaları için belirli bir
renk seçtikleri fikri, halkın menşe ülkesi tarafından arabaları daha kolay
tanıyabilmesi için kabul edildi. Fransa, Almanya ve İtalya sırasıyla mavi, beyaz
ve kırmızıyı seçtiler; Fransız araçları mavi, Almanlar beyaz ya da gümüş ve
İngiliz yeşili. Renkler, otomobilin üretildiği ülke veya sürücünün uyruğu
tarafından değil donanımın menşei tarafından tayin edildi.
O zamandan beri, İtalyan yarış araçları (Ferrari, Alfa Romeo ve
Maserati) tutku ve ateş tonuyla tanımlandı.
1950’de F1 Dünya Şampiyonası’nın kurulmasından sonra milletlerin
tonluklar kuralı yirmi yıl daha kaldı. 1968 yılında, otomobillerin cesetlerine
reklam geldi. Çoğu takımdan farklı olarak, İtalyan takımları daha önce seçilen
renkleri korumaya karar verdi, ancak yalnızca tondaki değişiklikleri kabul
ettiler. Örneğin, 1996'da, Scuderia Ferrari, arabaları "Marlboro
Kırmızı" olarak adlandırılan turuncu bir renk tonu ile boyadı; ancak
2007'de, bazı durumlarda garnet bile olsa, başka bir koyu metalik renk tonu
alındı.
Paletli arabalar ve Modena yarış araçlarının geri kalanı, ikonik
'rosso corsa' ya da kırmızı yarışa kadar devam etti ... bugüne kadar. İstisnai
olarak Ferrari, 1964 F-1 Dünya Şampiyonasını John Surtees ile kazandı ve beyaz
ve mavi renkte boyanmış otomobillerle rekabet etti, çünkü İtalyan fabrikası
tarafından değil, Amerikan NART ekibi tarafından sunuldu. Değişiklik, Ferrari
tarafından İtalyan rekabet otoritelerine karşı, yeni bir motorun kullanılması
kararını protesto etmek için yapıldı.
Dört teker denemelerinde efsanevi bir çift olan kırmızı renk ve
Ferrari efsanesi hala hayatta. 1952'de kırmızı, Ferrari'ye damgasını vurmak
için geldi; Ferrari sadece 1964'te kırmızıya döndü ve yerini Ferrari'nin 158
adındaki gri-mavi ve beyazla değiştirdi. Daha sonra, 1975'de Formula 1
arabaları bugünkülere benzerdi, kırmızıyı beyaz, mavi ve sarı ayrıntılarla
birleştiren Ferrari 312 T. 1978'de Ferrari, beyaz merkez şeridi ile çok güçlü
bir kırmızı olan çok daha ciddi bir tasarıma sahipti. 90'lı yıllardan beri
Ferrari arabaları çok az değişti. Kırmızı mükemmellikte takımın damgası haline
geldi.
İlgili konularla bağlantılar
Formül 1 ve takımlar veya takımlar
Formül 1 ve takımlar veya takımlar
Referanslar
Rosso
Corsa
¡Qué
historia más molona hay detrás de ese color y la escuadra de Maranello!
¿Por qué
son rojos los coches de carreras de Ferrari?
Imagen de
perfil, Javier Prieto, 03 Feb 2018
Comentarios
Publicar un comentario